26 april 2007

Plantbytardag

Trädgårdsföreningen på orten har plantbytardag den 22 maj. Då träffas vi som har fått ett överskott av växter för att byta plantor med varandra och för att auktionera ut de som blir över. Auktionen är öppen för allmänheten och äger rum mitt i byn. Det händer till och med att pressen bevakar evenemanget.

Pengarna som flyter in går till föreningen som anordnar mycket trevligheter i form av trädgårdsbesök, föreläsningar och utflykter. Det känner jag väl till eftersom jag varit vice ordföranden i flera år. Nu sitter jag inte med i styrelsen längre - allt har sin tid.

Däremot är det läge att dela växter, odla lite för mycket och på så sätt förbereda plantbytardagen.

Tror att mina tagetes som jag skall ha vid tomaterna blir för många. Den franske dragonen har jag redan delat på. Såg att jag kan dela en gång till. Likaså citronmelissen.

Nog vill någon säkert ha en fransk dragon?

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Hmmm... tar emot allt jag kan...

Kram

Lilla B sa...

dubbelörnen: Vassego!