2 augusti 2007

Inställt

Anmälde mig till trädgårdsföreningens resa den 11 augusti. Programmet är intressant. Taxinge slott ingår som en punkt. Där var det i och för sig tänkt att alla skulle kasta sig över kakbuffén. Själv hade jag tänkt helt annat. Jag är mycket förtjust i kakor, det är inte det. Saken är nämligen den att Slottsträdgårdsmästaren gjort en trädgårdsspaning i Taxinge slottsträdgård och jag hade tänkt omspana lite. Ha hans spaning med som utgångspunkt och se vad som hänt i slottsträdgården. Inte för publicering utan för att jag är nyfiken på hur det ser ut.
Fick idag veta att resan blir inställd på grund av för få deltagare.
Nu blir det varken span eller flarn.

Ibland vill det sig bara inte.

8 kommentarer:

Lena sa...

Trist, de där upplevelserna man ser framemot behövs.

Lilla B sa...

panter: ja - drömmar och förhoppningar är väsentliga beståndsdelar i tillvaron. Det är förresten sista helgen innan jobbet.

Anonym sa...

Tråkigt....=(/åsa

Lilla B sa...

åsa: ja, riktigt besviken blev jag.

l*eva sa...

Någon trädgård på Taxinge har jag aldrig upplevt, därimot KAKORNA!!!

Samt en julmarknad!
Allt detta i samband med besök på Quartinge Antik.

Trist för Dig, att Du missar det!
Men det blir nog fler tillfällen! (den ständigt optimistiska eva *L*)

Lilla B sa...

l*eva: Ja, det blir väl något annat tillfälle. Det får räknas som Shit happens. Fick förresten ett jobberbjudande den dagen istället. Ett roligt jobb utan betalning.

Hannele på Hisingen sa...

Tråkigt, jag kunde ha följt med..

Lilla B sa...

hannele: Så gärna, så gärna! Med rosa vattenkanneväskan!