6 augusti 2007

Lyktan


Den som läst här en tid har nog förstått att jag inte direkt är prylgalen. Två små ting finns i växthuset som jag glädjer mig åt. Den ena saken är en guldstjärna som jag hittade i jorden. Den andra är den här ljuslyktan.

Den hänger över bordet och väntar in lite mörkare kvällstimmar.

Det speciella med lyktan är att jag fått den av en god vän och arbetskamrat. Inte i födelsedagspresent eller för något speciellt. Bara fått rätt av.

Hon hade sett den i en affär, kommit att tänka på mig i mitt växthus och köpt den.

En dag låg den på mitt skrivbord på kontoret.


Man ska ha ett värmeljus i. Fast för mig är det nog mest själva omtanken som värmer.

2 kommentarer:

l*eva sa...

ETT ljus i mörkret.
-att få en present så där...
MEN i går kväll kunde man -åtminstone här- ha tänt lykorna tidigt.
Vid 10-tiden var det ju nästan natt! Så sorgligt!

Augustimörkret tränger sig på!

Lilla B sa...

eva: Nog märks det att hösten närmar sig. Tycker att i aldrig fick de där riktigt ljusa sommarnätterna i år. Det var mulet eller regnigt mest hela tiden i juni.