15 augusti 2007

Påminnelse

Ett sms susade genom luften från stockholmsdottern. Det var en påminnelse eller rent av en efterlysning. Hon hade inte sett till det utlovade brevet. Försändelsen som skulle innehålla hemgjord pesto minus oljan.

Brevet har inte kommit på avvägar. Det är inte avsänt. Hennes pesto är inte ens tillverkad.

Det blir att vandra ut i växthuset och plocka lite mer blad av basilikan.

Den ser tilltufsad ut numera.
Riktigt anskrämlig.

Och stockholmsdotterns mamma är en glömsk typ. Sannerligen.

12 kommentarer:

FO - 2 sa...

Ett kompliment at hun etterlyser den.
Da er den nok smakfull.
Du får plukke i full fart.
Og sende det med ekspresspost.... ;)

Anonym sa...

Som det kan bli.... önskar man kunde handla lite externt minne och fylla på emellanåt..... =)

Anonym sa...

Så härligt att läsa om vad du gror. Själv önskar jag mig ett växthus och en större tomt så att alla mina chiliplantor får plats.
Ett orangeri vore underbart....

Lilla B sa...

ida: Ja, det är sannerligen inte illa. Får försöka raska mig och fixa till peston.

Lilla B sa...

lotta: Ja, verkligen! Och rensa upp och radera lite gammalt skräp vore inte heller så dumt.

Lilla B sa...

christina w: Jätteroligt att höra! I år har jag inga chili, bara paprikor. De är ovanligt sena men det beror på att jag kom igång i senaste laget i våras.

Anonym sa...

Basilika ska man inte plocka i toppen, då växer den inte..

Lilla B sa...

hannele: Jag brukar toppa dem rätt tidigt och de växer på som sjutton ändå. Min blev över en meter hög.

Anonym sa...

Tillbaka till änglatrumpet, nu börjar den skruva på sig när jag anländer i min utstyrsel det här gör susen/Agnetha

Lilla B sa...

agnetha: Flaxa vidare med vingarna! Underbara saker kan hända.. :)

Hedgren sa...

Man kan inte vara på topp alltid! =0)

Lilla B sa...

Tack för det, Hedgren! :)