9 september 2007

Möte i skogen

Tog lingonhinken med mig i eftermiddags och gick ut i skogen. Nu skulle det bli plocka av! Fina bär precis överallt. Härligt att gå där alldeles själv i storskogen.

Klev runt bland riset och plockade de mörkröda lingonen. Det fyllde kvickt i hinken. Visst lät det konstigt? Kom det inte från mina fötter?
När jag böjde mig ner såg jag att jag trampat på en huggorm.

Han var inte glad, vill jag påstå.
Flyttade på mig så han kunde ringla iväg.

Mötet var nog värst för ormstackaren. Jag hade stövlarna på.

4 kommentarer:

Linda sa...

Hu vad obehagligt!
Jag hade nog gjort i byxorna.......
*rodnar*

Hedgren sa...

Gud va hemskt! Håller med Lindalotta!

Lilla B sa...

lindalotta o hedgren: Nähä - det var inte ett dugg obehagligt. Huggormar är stiliga. Men jag dräper dem när de ligger alldeles på verandatrappa. Man får inte göra det, jag vet, men jag vill inte att de biter barnbarnet i fötterna.

Anonym sa...

Själv skulle jag ha hoppat högt av förskräckele om jag hade trampat på en huggorm.