6 september 2007

Tack!

Jag tycker att det är fasligt roligt att läsa på kommentarssidan. Den lever ett eget liv. Många trogna läsare är ni som återkommer med era synpunkter, glada tillrop eller någon finurlig kommentar. Ibland skriver ni ju kommentarer direkt till varandra.

Idag blev jag så överrskad. Ida skickade en bloggvärldens utmärkelse till mig:

The 'Power of Schmooze Award' is The Award for bloggers who “effortlessly weave their way in and out of the blogosphere, leaving friendly trails and smiles, happily making new friends along the way. They don’t limit their visits to only the rich and successful, but spend some time to say hello to new blogs as well. They are the ones who engage others in meaningful conversations, refusing to let it end at a mere hello - all the while fostering a sense of closeness and friendship".

Tack, säger jag. Tack!

Jag skickar den vidare till Julie i Norge som alltid är vänligheten själv i sina kommentarer. Julie är ju dessvärre inte riktigt frisk för tillfället men jag hoppas att hon kryar på sig snart!

Tack Ida och många hälsningar till Julie!

14 kommentarer:

FO - 2 sa...

Vær så god! :))

Bloggblad sa...

Ja, visst är det kul! Det är som om alla tar ut svängarna lite mer i kommentarerna. Jag räknar kallt med att de flesta inte läser allas kommenterar. Jag gör det bara ibland, om det är nåt speciellt eller om de är korta. En del skriver ju 40-poängsuppsatser som kommentar...
Och för all del, jag har sett en del som skriver kilometerlånga inlägg om allt vad de tänker och gör - och dem hoppar jag över...

l*eva sa...

Får så här på Morgonstunden Gratulera till utmärkelsen.
Tycker precis som Du, att Julie är en Värdig Mottagare av den också.

I mitt tyckande...så är Du så befriande BEFRIAD från snobbism och Du berättar MYCKET pedagogiskt om vad som händer i Ditt Växthus och Dina övriga odlingar.
Det finns så många som *tycker så mycket*...utan egentlig *socka på foten*. Så+ njut NU av Utmärkelsen med ett glas vin och MER Pesto! :)

Anonym sa...

Det var en fin utmärkelse, grattis till den! Passar verkligen att föra den vidare till Julie. Det är intressant med kommentarer och särskilt när man märker hur folk lägger ner tankemöda på att få till det!

Dubbelörn sa...

Grattis! Din blogg är ju min guru så jag är väl den första att säga att du är verkligen väl värd utmärkelsen! Det bästa med din blogg är att du visar allt, både succen o misslyckandena *skrattar*.
Och att jag som kommentarsskrivare o frågeställare alltid får svar på mina frågor. Även om svaren ibland inte blir mer än "shit happens" *gapskratt*...

Anonym sa...

Hello. Grattis!

Annika sa...

Det var en fin utmärkelse, LillaB!!
Matilda i Australien har idag ett bra inlägg om kommentarer, tror att det från början kom från Evas blogg, förresten. Jättebra inlägg!
Kommentarer är ju jätteroliga, både på egen blogg och andras bloggar. Det är ju dom som ger bloggen liv!! Jag läser (nästan) alltid övrigas kommentarer om jag kommentarar på en blogg. Det är så roligt att se från vilka vinklar personerna skriver.

Lilla B sa...

ida: tack! :))

Lilla B sa...

bloggblad: Inte trodde jag att det skulle vara så här kul med bloggeriet. Att nån skulle läsa och rent av kommentera.

Lilla B sa...

l'eva: Tack för gratulationen! Om jag skulle få för mig att skriva att allt växer gudomligt, inga bladlöss skymtar eller att det dignar överdådigt begriper envar att jag blåljuger.
Sanningen är trots allt bäst.Men inte vackrast alltid.

Lilla B sa...

karin: Tack för grattisönskning! Ja, jag tyckte allt att Julie skulle få en inteckning i den här bloggpokalen som vandrar runt.

Lilla B sa...

dubbelörnen: Jasså - du har inte glömt det där med shit happens?!:)
Jag tycker att det är jätteroligt att få frågor jag kan svara på. Kör på med frågor bara!

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren:
Hello själv och tack!
Fina bilder på din blogg - men sorgligt att sommarens blommande snart är över.

Lilla B sa...

annika: Visst var det en fin utmärkelse. Jag blev så överraskad och glad så jag fick läsa den flera gånger.
Utan kommentarer vore bloggen halvdöd, tycker jag.
Jag ska läsa vad som skrivs hos Matilda.Tack för tipset!