29 september 2007

Regn och halv storm

Bor skogskanten utanför byn. I centrum bor runt 3000 invånare. Den här helgen är det Marknadshelg, vilket innebär att under fredag, lördag och söndag kommer runt 120 000 besökare att gästa orten.
Jo, det är sant. Galet sant.

Har stått parkeringsvakt för Röda korset under två timmar. Fingrarna är stelare än djupfrysta fiskpinnar.
Det regnar och blåser hårt. Jag kan inte tänka mig att vara ute i trädgården idag.

Men barnbarnet kommer snart hit och ska ge farmor en hjälpande hand med kungsängsliljorna.
Fryser vi om tassarna planterar vi lökarna i morgon istället.

2 kommentarer:

l*eva sa...

Det hade fått vara det MEST behjärtansvärda...MEN som parkeringsvakt hade jag INTE stått i går.
Inte ens hunden ville ju gå ut...
Men idag, har solen visat sig...tämligen varmt också.

Lilla B sa...

l*eva: Jag ville inte heller gå ut. Hade väldigt många lager kläder på mig. Osannolikt många. Ytterst ett regnställ. Om jag hade ramlat ikull skulle jag behöva hjälp att ta mig upp. Sannerligen. Såg ut som en inplastad Michelingubbe.