20 september 2007

Trädgårdsföreningens skördefest

Telefonen ringde ikväll. Kassören i ortens Trädgårdsförening ville påminna om föreningens evenemang nu på söndag. Skördefest är temat. Visst har jag väl något att visa upp, jag som har ett stort växthus, tyckte han.
Nja - nu finns det just inget kvar att visa. Lite väl sent på säsongen är det.

En kaläten basilikabuske, snigeltuggade paprikor och heldöda freesior. Nä.
Fast jag har ju 1 kg hempesto i kylen....

Men tänk om jag skulle texta en skylt : Läs växthusbloggen!
Ska fundera på saken.

11 kommentarer:

FO - 2 sa...

Du får reklamere litt for bloggen din ja. Her kan du jo vise frem alt det flotte og frodige som veksthuset har vært fylt av i løpet av sommeren.
Og med litt pesto attåt ville det blitt perfekt. ;)

Anonym sa...

Du kan göra en liten utställning med vackra bilder på det som varit! :-)

Lilla B sa...

ida: Det var just så jag funderade. Det där med peston upptill kan nog vara tilltalande.

Lilla B sa...

ellis: Också en idé. En riktigt bra idé, förresten.

Anonym sa...

Nej men det vore väl en jämvikt...=))) att visa dina.. akalätna saker..och en burk med sniglar...*skämt o sido* varför hör de av sig sååå sent...??/ åsa

Lilla B sa...

åsa: Haha - då bleve jag nog utesluten ur Trädgårdsföreningen! Sniglar i en burk. Du är skvatt galen, du :))
Jag tycker också att hela evenemangetligger för sent. Skördefest kan man gott ha tidigare.

l*eva sa...

Tror Trädgårdsföreningen, att den befinner sig på sydligare breddgrader kanske?

Önsketänkande!

Lilla B sa...

l*eva: Man kan verkligen ställa sig frågan! Vi skulle haft skördefesten i mitten eller i slutet av augusti istället. Då skulle det kunna vara både blommor och grönskaker i mängd. .

Malin sa...

Klart att du ska tipsa om bloggen!
Sen funderar jag på hur det känns att ha ett kg pesto i kylen...hemgjord och ledsamt att behöva slänga iväg...Här äts det pesto av mig och sonen ...ingen mer...och vi kan inte ät upp ett kg så värst fort....
Ta med deig peston till träffen och bjud...

Kram från Malin

Lilla B sa...

malin: Slänga iväg? Nej, nej! Här slängs inte en endaste tesked pesto kan jag bedyra. Ska frysa in en ansenlig kladd till dottern i Stockholm. Den får hon hämta när hon kommer hem.Nu ska jag dela upp i mindre burkar och ge bort. Och själv äter jag nästan vettlöst mycket. Och mår alldeles prima! Inte hosta inte snor, inget elände på något sätt.
Den är nog snart slut, peston.....

Annika sa...

Bra ide!!! Go for it. Sätt upp en skylt bredvid peston med adressen till bloggen!