12 juli 2007

Lite trött en torsdag kväll

Inte på grund av intensiv ogräsrensning eller liknande. Nej, mattheten kommer sig av något helt annat. Hela dagen har det tvååriga barnbarnet S varit här. Jag har fått allehanda assistans med både det ena och det andra. En händelserik dag.

Farmor, förresten. Det finns folk som tycker det låter så gammalt. Att vara farmor. Men inte då.
Men när man tänker på att man är gift med en FARFAR..
Det förändrar saken....

Och inte har det med växhusodling att göra, heller...

10 kommentarer:

l*eva sa...

Tack för Tipset!

Är det inte ovanligt mycket flugor i år?
Så...hos oss i alla fall!

Ska genast ta mig an ett skott eller två!

Anonym sa...

Jaa du nog blir man trött efter att ha haft barnbarnen. Det ska kissas och det ska drickas mm men goa är dom/Agnetha

Bloggblad sa...

Jag förstår dig - verkligen! Det är så kul och mysigt, men intensivt!

Lilla B sa...

eva: Vassego! Jag har prövat och tycker att det fungerar riktigt bra.
Vi har en del flugor. Ett tag tidigare i somras tyckte jag det var otrevligt många - men nu har de minskat i antal. Det är vad jag tycker iallafall.

Lilla B sa...

agnetha: Kissas, drickas, ätas, gås i skogen, plockas blommor, hivas ut alla grejer ur skåpen, tittas i växthuset och kolla pelagoooooner,sjungas, lagas mat, plockas blåbär. Allt på en dag. Herregud....

Lilla B sa...

bloggblad: Ibland förstår jag inte hur jag hann jobba, ha tre barn ett någorlunda anständigt hem när en tvååring så totalt kan lägga beslag på en.
Men det är underbara dagar. Men med högsta intensivitet.
En högintensiv dag på jobbet är en andeviskning i jämförelse.

Villa Nian sa...

Barnbarn låter kul men jobbigt!

Lilla B sa...

tina: Precis vad det är! Mycket, mycket trevligt och nästan lika jobbigt. Man har väl legat av sig från de egna barnens småbarnsår och blivit lagom bekväm, skulle jag tro.

Anonym sa...

Rart. anne-marie Körling

Lilla B sa...

anne-marie: ja, det är rart med barnbarn men på ett annat sätt än när de egna var små. Men det är kanske man själv som förändrats under livets gång.