10 juli 2007

Växthusinteriör 10 juli 2007


Veckans interiörbild visar tomatplantornas och physalisens tillväxt. Hur gurkorna börjar klänga runt tvättlinorna kom utanför bild. De kommer sannolikt senare nästan att skymma sikten.
Basilikan frodas. Liljorna och pelargonerna blomstrar och gladiolusen har stora knoppar.


Man får nästan plöja sig fram till bordet och stolarna.
Plöj dig fram med ett klick!
Och inte det regnar det inne i växthuset heller.
Men jag skulle bli så glad åt lite solsken. Det skulle jag verkligen.


8 kommentarer:

Anonym sa...

hEJ - jag klickade mig fram. Läste ditt inlägg. Jag skulle så gärna vilja sitta i ditt växthus en liten stund...bara njuta. Så vackert du har det. Anne-Marie

Lilla B sa...

Tack, anne-marie! Jag skulle tycka att det vore väldigt trevligt. Dessutom tor jag vi skulle kunna resonera om pedagogiska frågor.

FO - 2 sa...

Kommer gjerne på besøk i drivhuset ditt jeg også. For å fika litt.
Ha en god dag.
Sender deg varme tanker med solskinn. :)

l*eva sa...

...och så skriver Du, att jag har det Frodigt på balkongen.
Hallå...

You Jane...I´m Cheeta...

Lilla B sa...

ida: Vassego! Det är bara att titta in.
Solskenstankar tar jag tacksamt emot!

Lilla B sa...

eva: Ja, det vidhåller jag! Du har em mycket frodig balkong. Kan någon annan bakong i närheten mäta sig med den? Skulle inte tro det.
Att en balkong är frodig är inte självklart. Om ett växthus inte är frodigt har man nog använt det till cykelförråd istället. Och ve en växthusägare som gör sånt!!

Anonym sa...

Jag njuter och fröjdas när jag tittar in i ditt underbara växthus! (bettankax)

Lilla B sa...

bettankax: Det är så trevligt att få bsökare! Välkommen hitin så ofta det passar.
Roligt att få en kommentar också!!