4 juli 2007

Vatten, vatten

Skyfall, sönderregnade rabatter, trasiga vägar och lite blåst därtill. Så kan en dag full av vatten beskrivas. Och så började dagen.
Men den kan ju som tur är vara något helt annat också.

Idag har jag haft min vattendag på Loka.

Skönt var det att få sjunka ner i det varma Lokavattnet tillsatt med deras egentillverkade tallbarrsolja. Flöjtmusik lite svagt någonstans ifrån och dämpad belysning.
Vilken lyx mitt i veckan!

Ute regnar det fortfarande. Inte så kul, precis.

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så härligt det låter! Hoppas det blir en riktigt skön dag - med varmt vatten, så klart! Jag brukar bli både röd och snurrig, men hellre lite kortare och hett, än fisljummet länge.

Skulle behöva en sån dag efter en massa dammigt röjande bland gamla böcker...

Anonym sa...

Oj vad mysigt du haft det. Jag har haft 8 ridhästar med ryttare i min trädgård idag. Dottern är på ridläger i Tappen så jag bjöd hit dem på saft o bullar. Riktiga bamsingar en del av dem lite gödsel fick jag också. Solen var framme så vi satt ute, hästarna bundna i äppelträden/Agnetha

Poppins sa...

Tänk att vatten kan vara både till förargelse och till glädje på samma gång...

Lilla B sa...

Bloggblad: Höll på att skriva bloggbad.. Det blev mycket varmt och skönt. Håller helt med om att man ska bli halvt skållad om det ska vara något! Fisvärmen är inget att stå efter.

Lilla B sa...

agnetha: Så härligt det låter. 8 hästar bundna i äppelträden och ungarna på saftkalas. Man kan nästan ana Pippi Långstrumps sockerdricksträd någonstans..

Lilla B sa...

poppins: Ja, visst är det så att nästan allting har två sidor. Ofta bhöver vi dem båda men får dem inte alltid när vi önskar det.

Lily of the valley sa...

bada med Loka låter inte så dumt.
Det skulle jag vilja testa...
Kram Lily

Lilla B sa...

lily: Det var hundra gånger bättre än jag trodde! Varmt, väldoftande och man blev lättflytande i vattnet. Knepigt....