28 juni 2007

Stundande lyx

Goda vännen i Bovik har bjudit mig på Spa i Loka.

Onsdag i nästa vecka bär det av. Jag kommer att susa förbi den vackra sjön och fortsätta några mil till. Nästa onsdag är det bloggerskan själv som skall få gona sig i kurortsvattnet. Den som så önskar kan ju sympatikorka upp en flaska Loka och sen tänka att där ligger hon och plaskar gott i massor av Lokavatten.

Det ska bli bad med väldoft och värme.
Det sägs att man inte får ha vattnet för varmt - man kan bli yr och medtagen då. Jag som är så frusen av mig. Kommer inte på frågan att ligga och glöta i halvljummet vatten. Hett ska det vara! Om jag så blir svimfärdigt yrslig.

Förut har det funnits en kryddgård på Loka. Tar med mig kameran och så får vi se om jag hittar något som kan passa på bloggen.

Badbild på Lilla B är uteslutet.

4 kommentarer:

Lena sa...

Äsch, en badbild med Lilla B skymtandes i det ångande vatten, det skulle väl kunna gå an?
Låter hur som helst väldigt trevligt.

Malin sa...

Klart att vattnet ska vara varmt...håller fullständigt med dig. Jo då jag ska korka upp Loka o tänka på dig. Jag har faktiskt varit vid den brunnen en gång tillsammans med mina föräldrar...men det var länge länge länge sedan...Så det ska bli kul om du visar bilder därifrån sen...
Kram drån Malin

Lilla B sa...

panter: Väldigt trevligt ska det li.
Haha, badbild! Nähä, du. Skulle inte tro det.

Lilla B sa...

malin: Ska göra mitt bästa med bilder.
Kul om du kan känna igen dig. Är det något specielt du kommer ihåg som jag kan titta efter?