16 juni 2007

Färdigstädat


Nu är det fint, vill jag lova! Allt utrensat ligger i den gamla rödfärgshinken. Den uppmärksamme ser en vacker, inte det minsta vissen blomkvist från pelargonerna. Missöde. Jag klantade till det och så var den bruten.


All våtarv är borta. De har ett ovanligt trist rotsystem, förresten. Rotbollar eller rothärvor har de. Men nu är de bortplockade.


Den blekblå salvians vissnande blommor ligger i hinken liksom tomaternas tjuvskott och vinrankans överskottsblad. Om tomaterna inte vore uppbundna skulle de göra vågen för mig. Jag tror det iallafall.


Det är så rent och fint att jag skulle kunna hyra ut växthuset som vårdcentral.

Men å andra sidan skulle jag kunna så rädisfröna rätt ner i hallmattan här inne.....

12 kommentarer:

JULIEK sa...

Idag har jag også stædat i mina rabatter : )

Villa Nian sa...

Ibland är det lustigt, man kan plocka och rensa och städa och fixa och en massa annat i trädgården ... medans det inomhus ser ut som värsta orgäsodlingen och jordhögen.... efter allt man släpat in. Och inomhus ökar även antalet dammråttor hela tiden!

Skulle nog behöva ta ett rensningtag inomhus också, men det är inte lika kul!! :-)

Duktig du varit!

Poppins sa...

Har inte heller tid (eller lust, kanske) att hålla efter inomhus. Det finns så mycket att göra och njuta av utomhus just nu.

Anonym sa...

Ja kampen mot våtarven fortsätter och det är som vi tidigare sagt ett av de värsta ogräsen. Nu regnar det i huvudstaden och jag ska städa inne idag. Ha en skön söndag

Lena sa...

Det vore väl originellt, rädisor i hallen? :)
Städning brukar inte springa i från en. Det går alltid att spara till en regnig dag och hoppas att lusten finns där då.

Lilla B sa...

julie: Det ser så fint ut efteråt att man blir riktigt glad!

Lilla B sa...

tina: Visst är det väl så: antingen kommer förfallet inomhus eller utomhus. Det är lögn att hinna med allt.

Lilla B sa...

poppins: Håller helt med!!

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Regn också här. Välbehövligt och välkommet. Ha även du en skön söndag trots städning :)

Lilla B sa...

panter: Ibland är det en rackarns tur att inte miljöinspektörerna inspekterar privata hem. Då finge man väl stänga igen sin rädisodling.....

Anonym sa...

Det där med rädisor i hallen var en fin idé. Jag får nämligen inga utomhus i år. Rena invasionen av jordloppor, som jag faktiskt aldrig tidigare haft problem med.
GJ

Lilla B sa...

GJ: Fy för jordloppor.Ja, använd hallmattan istället
Gurkplantan jag fick stortrivs. Tack!