9 juni 2007

You Tarzan - me Jane?


Välkommen in i liljedjungeln!!

11 kommentarer:

Lena sa...

och inte en bagge så långt gat kan se...?
Det tycks var mycket tryck/växtkraft i ditt växthus. Tar du emot konvalensenter?

Lena sa...

konvalesenter ska det ju vara...trött

Linda sa...

De ser otroligt pampiga ut!
Låter du dem stå kvar i växthuset?

l*eva sa...

Jag formligen älskar GRÖNT (utomhus)ävenom jag inte är någon Lilje-vän, så får man tillstå att det inte är något fel på deras frodighet!
Mycket Njutbart!

Lilla B sa...

panter: Det var länge sen jag såg någon levande liljebagge. kollar varje dag. Visst växer det kraftigt.
Jodå! Har ibland en liten intensivvårdsavdelning för återupplivning av krukväxter!! :)

Lilla B sa...

lindalotta: Ja, jag tar bara ner den vissnande stjälken. Sätter en pinne i jorden som markering var liljelökarna är. Sen får de vila sig i godan ro över vintern.

Lilla B sa...

eva: jag tycker om växtkraften och så gillar jag blommor med doft! Fast ibland blir det lite väl förtätat! :)

Bloggblad sa...

Häftigt! Jag undrade också över de små röda elakingarna, men du har redan svarat ser jag.

I dag kom första knoppen på physalisen som jag satt ute, mot värsta solsidan.

Och så har jag lärt mig här att lufta min kuvös - hade ingen aning om att det kunde bli för mycket värme för växterna. Förr oss blir det det - så i dag sitter vi under äppelträdet.

Annika sa...

Ja, det var grönt! Man bara skymtar din blå stol där bakom! jag tycker om liljor! Brukade ha dagliljor på min plätt, men dom hotade att ta över, så jag fick flytta dem alla till baksidan.

Lilla B sa...

bloggblad: Det började skvätta ner några få, lätträknade regndroppar i eftermiddags. Åskmolnen tornade upp sig men sen blev det inget mer. Varken riktigt regn eller åska.
Varmt o gott!

Lilla B sa...

annika: Det är ingen risk att de växer mig ur huset!
Så länge man har spade eller sekatör fixar sig det mesta!
Dagliljor är vackra, tycker jag.