19 juni 2007

Större krukor

Nu står det två stycken nyinköpta, mycket stora, brunröda plastkrukor i växthuset. De liknar papperskorgar i storleken. Alldeles tomma är de för tillfället men inte så länge till.

Tänker bottna med ett rejält mått varmkompost, sedan blanda i jord från jordlasset vi köpte och därefter toppa med lite jord från växthuset. Cocktailen skall röras inte skakas!

De som skall bjudas på detta kalas är ett gäng paprikor och en flock pelargoner.
Nu står de och vinglar i för små krukor på tegelkanten mellan mittgången coh markbädden. De ska få mycket och präktig jord att riktigt växa till sig och bli maffiga i.

Dessutom står en stor kruka stadigare. Jag har lyckats knuffa ikull både paprikor och pelargoner. Det gillar varken de eller jag.

Det börjar bli trångt därinne...

4 kommentarer:

Lena sa...

Precis min tanke; får du plats i växthuset snart? Det tycks ju växa oerhört där.

Lilla B sa...

panter: Inga problem. Jag viskar bara till växterna att jag är en älva....
Sen knör jag ikull några ändå. Hur det nu går till....
Mot slutet av sommaren brukar det verkligen vara trångt. Mycket trångt.

FO - 2 sa...

Det blir nok ett fint kalas i krukkene dine. (:

Lilla B sa...

ida: ja,nu har de fått den ultimata bjudningsmaten!