6 juni 2007

Nationaldagen

Hissade flaggan.

Rejält varmt idag. 28 grader. I hallen hänger vinterkappan fortfarande på sin galje. Kappan kom till användning för bara ett par veckor sedan. Märkligt hur årstiderna glider i varandra.
Nu är det nog tid att hänga undan den. Även för värsta fryslorten har kylan ett slut...

Inget trädgårdsarbete förutom vattning i växthuset idag!

Räddningstjänsten på orten hade Öppet Hus. Eftersom äldste sonen är brandman måste man förstås se hur stilig han är på sitt jobb. Deras skyddskläder ska ju stå emot hetta - men det såg nog ändå lite svettigt ut, tyckte jag.

Lilla söta barnbarnet S, farmors hjälpande hand, var också där. Tre generationer for till väders i stegvagnens korg. Brandmannen med sin dotter och sin mamma. Det var roligt att se omgivningen högt uppifrån.
För övrigt har jag alltid velat åka upp i stegvagnens korg.

Är man barnslig av sig så....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har jobbat idag.. och sedan vattnat växthuset.. men sedan orkar man ju inget i värmen..inte för att klaga men hett var det!=)/Åsa

Lilla B sa...

åsa: nä, inte ska man klaga på att det är varmt och gott. Värmen kom överraskande fort.

Lena sa...

Skönt med värmen. Här ska det vattnas halva kvällen. Kan inte riktigt ta in att jag måste jobba i morgon.
Jag kan riktigt se släkträffen där i korgen högt ovan.

Lilla B sa...

panter: Känner inte heller som om det är arbetsdag i morgon. Det blir väl bättre bara man är på plats.
Jag fick spänna ögonen i brandmannen och tala om att här ska det köras varsamt. Inte passa på att ge igen för gammal tonårsost! :) Han flinade bara. Men körde så försiktigt både upp och ner.

johanna sa...

det ser frodigt och fint ut i växthuset!
kändes som en vanlig lördag idag, knepigt. det blir hett imån på arbete vill jag lova, svårt att jobba i skugga utomhus hela dagen!
åka stegkorgen är kul, det är när man är äldre som man kan göra sånt. jag fick stanna på backen under Eiffeltornet som 5 åring med min mamma för hon var höjdrädd. :o)

Lilla B sa...

sericea: Jag tycker det känns som om ledigheten börjar idag. Men så snopet i morgon bitti!!
Vad trist att behöva stå under Eiffeltornet - men vilken tur att det finns kvar. Så kan du åka upp och ner hur mycket som helst!
Mmm. Det var verkligen kul att åka stegvagn. Herregud så barnslig man är....

Anonym sa...

Men så kul - brandman - jag föreläser för brandmän - om pedagogik...det är ett hett ämne.. Allt gott Lilla B,
anne-marie

Lilla B sa...

anne-mareie: Så intressant! Får man vara näsvis och fråga vad en sådan föreläsning innehåller?
Hett är ordet..