2 juni 2007

Växthusinteriör


Så här ser det ut efter dagens arbete. Alla tomater, gurkor, physalis står på sina platser. Trådhyllorna har jag tagit bort.


Över bordet hänger en lampa som jag kan ha ett värmeljus i. En present från goda vännen i Bovik. Hon som tar med sig hästskit i en säck till jobbet och ställer vid min bil. Bara så där utan vidare och utan jag bett om det. "Tänkte att du kunde behöva lite hästskit till odlingarna".


Tror nog att lite vin skulle passa bra. Inte till odlingarna utan till mig.

Ja, det tror jag bestämt.
Om man klickar på bilden kommer man nästan in i växthuset!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Ja..vin blir bra..til Dig!=)/Åsa

Lilla B sa...

åsa: Tack, tack!!

Villa Nian sa...

Så fint det är i ditt växthus. Någon gång vill jag också ha ett :-).

Hoppas vinet smakar bra!

JULIEK sa...

Å det er så utroligt mysigt i ditt væksthus och længtan efter ett eget væksthus blir bara større och større. Er så osæker på nær jag skal kjøpa ett. Vi pratar om at flytta efterhvert, men det kan ta några år til, så vet inte om det er någon vits at kjøpa det nu, men jag drømmer veldig om det : )

Linda sa...

Å så fint det är nu!
Ja, det tycker jag i och för sig alltid, men det ser så inbjudande ut.
Hoppas du tog det där glaset med vin och bara njöt.

l*eva sa...

lilla b:s Blogg är BÄTTRE än Allt om Trädgård. (tidningen alltså)

Växthuset är på RIKTIGT.
Inte något superstylat...i RÄTT ljus eller vinkel...
Sen, att det är MYCKET...aaaa...I love it.

Lena sa...

Hoppas att du nu kan ägna hela söndagen åt att njuta. Det ser jättefint och inbjudande ut.

Lilla B sa...

Tina: Växthus finns i många storlekar och varianter. Hoppas att du får möjlighet att skaffa dig ett så småningom.
Åh, tack - vinet var prima!!

Lilla B sa...

julie: Jag drömde i halva mitt liv om ett växthus - men nu har jag ett! Håll drömmen vid liv ch satsa på ett på en gång när ni flyttar! Det är ljuvligt att ha det där huset.

Lilla B sa...

lindalotta: Det är meningen att det ska se välkomnande, rogivande och lite paradisiskt ut.
När jag tittar in där på morgonen på väg till bilen och jobbet får jag en liten energikick!
Vinet intogs med största möjliga njutning!

Lilla B sa...

eva: Ojojoj. Vilket beröm!! Jag tackar och känner mig mycket, mycket glad.
Gratiskonkurrent till Allt om trädgård. Jo,jag tackar...
Och du har helt rätt i att detta är ett växthus IRL. Inget är stylat. Bara rena rama verkligheten. Rätt av.
Bloggaren själv är också ytterst ostajlad....

Lilla B sa...

panter: Nej, nej!! Idag ska jag plantera ut lite småplantor i rabatter och så de sista fröerna. Det blir arbete med högtryck från efter lunch till kvällen.
Men SEN!!
Sen ska det avta lite grann... Tror jag... kanske... eventuellt...

Lena sa...

:) Ante mig

Annika sa...

Jag älskar ditt vackra o prydliga växthus!!!
SÅ mysigt...sitta därinne och fika , eller dricka vin....
Works for me!!

ps...Sjön???!!!

Lilla B sa...

annika: Så snart den ligger blank och fin ska jag ta en bild! Lovar!!
Växthuset är ett jordiskt paradis.

Anonym sa...

Ååå sån fröjd att titta in, jag blir full av trivselkänslor! (bettankax)

Lilla B sa...

bettnkax: Åh så kul att du VILL titta in! Välkomman och kliv in närhelst du önskar!

Anonym sa...

Ditt växthus? Jättestilig :) Takk for din kommentar hos meg. Jeg ble virkelig kär i den NY-blomsterkassen, skulle ønske jeg hadde hatt plass ute til å lage en helt lik, men inte hittade vi riktig samme blad, så det fikk bli en egen vri :)

Fin växthusblogg du har :) ha en fin dag!

Lilla B sa...

koselig: Ja, det är mitt växthus. Glädjefullt arbete med ett sådant. Både glädje och fullt med arbete, skulle jag vilja säga....
Välkommen åter!

Anonym sa...

Nämen, åh så fint! Vad det har hänt mycket sedan jag senast besökte Växthusbloggen! Klickade på bilden och kom verkligen in i ditt fina växthus!

Lilla B sa...

pallas: Det händer saker hela tiden. Om man är borta nån dag så blir man förvånad över växtkraften