23 maj 2007

Den 23 maj


Så här ser det ut idag i växthuset. Tomaterna har jag planterat ut. Den som är observant ser att det skymtar en mjölkkartong i markbädden till vänster. Framför varje tomatplanta har jag låtit kartongen den stod i ligga kvar. Jag skrev namnet på tomatsorten på dem och ska göra en skiss över vilka tomater som är placerade var. Kan vara trevligt att veta vad man äter för sort.
Om nån undrar så ska jag ta bort kartongerna, förstås...

Och minnet litar jag inte på. Absolut inte.
Mitt grönsksland är inte i ordning än. Har varken haft tid eller ork över för det.
Tröstar mig med att jorden varit kall och att det egentligen inte är någon brådska.
Men vitlöken växer finfint!


6 kommentarer:

FO - 2 sa...

Bra jobba. Tomatene får det nok fint der. Nå kan de utfolde seg. (:
Må og bør plante ut mine også. Har bare sådd en sort i år. "Sungold". Men, først må jeg få ut alle sommerblomstrene. Over helgen kanskje... ;)
Så spennende med hvitløk!
Satte du de i høst?

Lilla B sa...

ida: ja - vitlöken satte jag i höstas. rätt sent, vill jag minnas.
Sungold har jag haft något år. Det är en jättegod tomat tycker jag. En av de godste. Tyvärr hittade jag inte fröer till den här hos oss.

FO - 2 sa...

Jeg synest at Sungold er de beste tomatene ja.
Jeg bestilte frøene fra Sverige. ;) Impecta.
Må prøve å sette hvitløk til høsten jeg også. (:

Lilla B sa...

ida: Det finns massor av olika sorter. Jag beställde från Törnviks frö. Jag kan verkligen rekommendera det företaget!

FO - 2 sa...

Takk for tips. (:

Lilla B sa...

ida: Vassego!