18 maj 2007

Jag har en dröm....


Ute regnar det sedan flera dagar. Kylan gör fingrarna kalla och stela. Till och med i växthuset känns det ruggigt.


Arbetslusten minimal, för att inte säga rent ut på nollpunkten.

Måste nog bli lite sträng mot mig själv. Jag får bestämma mig för att arbeta undan lite i växthuset.


Om jag tar på den lilafärgade fleecetröjan så kommer de frusna nävarna att kännas färgkoordinerade med klädseln. Inte vackert kanske, men väl genomtänkt....


Ska man förverkliga sina drömmar får man kanske offra lite bekvämlighet.
Så här såg det ut i augusti förra året. Jag drömmer om något liknande i år.

13 kommentarer:

FO - 2 sa...

Med utgangspunktet ditt (alle plantene) og litt arbeidsmoral, så blir det nok like fint denne sommeren også.
Varmen kommer.....
Men, det er ufyselig kaldt nå...!
Lykke til med innsatsen. (:

Lilla B sa...

ida: Tack snälla du för upmuntran. Det är verkligen hemskt otrevligt kallt nu.
Vi får hoppas på värmen!!

Anonym sa...

Hej Igen - jag har länkat under titeln TRÄDGÅRSPOESI - efter som jag är så ordig....
Gå tillbaka och kolla om du vill -
Lilla B - ha en vacker dag...
Anne-Marie

Lena sa...

Jag tvekar inte alls om att det kommer att se ut så, allra minst. Kan man stå och gräva i frusen kompost, då finns viljan och lyckas man.

Nu skiner solen faktiskt!

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Det var jag som skrev lite fel ovan! Så jag tog bort det ( ni behöver du inte undra vem det var)

Iallafall, trist att vädret är så KALLT! Usch. Snart kommer nog värmen, det tror jag. Du får slå upp en kopp hett kaffe och dricka det vid plantorna och låtsas att det är varmt...

Förresten...Jag saknar sjön *tittar blygt ner*.

Trevlig helg!!!

Lilla B sa...

ann-marie körling: Jag har kollat in trädgårdspoesin! Tack för det! Och hjärtligt välkommen tillbaka hit!

Lilla B sa...

panter: Det du skrev om VRES - att jobba på trots att man är för trött men man VILL göra klart. Det är passande ibland...
Men inte idag, dessvärre. Den vresrosen slokar betydligt...

Lilla B sa...

annika: Solen börjar titta fram nu mot kvällningen. Sjöbilder kommer eftersom du så gärna vill. Men jag har åkt åt ett annat håll några dagar. Lovar att stanna till när det ser lagom bra ut!

Anonym sa...

Ja.. jag väntar på värme.. och på att nattfrosten inte ska slå till mer.. Håller på med fierväv på o av! hela tiden..=) / Åsa

Lilla B sa...

åsa: Ja, det är ett av-och påklädande hela tiden med den där fiberduken. Vädret är lömskt - kylan slår till närsomhelst

JULIEK sa...

Ja man mister litt arbeidslust nær man fryser på fingerene. Det er ok for meg at solen inte skiner, men når det er kaldt da orker jag inte med at arbeta i trædgården. Her har det varit ekstremt dårligt væder hela våren.

Lilla B sa...

julie: Så fina bilder du har lagt ut på din sida. Dräkten med broderierna var ju sanslöst vacker!
Du har alldeles rätt. Arbetslusten sjunker i samma takt som temperaturen.
Nu hoppas vi på värme. Annars vete sjutton om det inte blir emigrering....