5 maj 2007

Hoptryckt mot min vilja

Det är inte jag som är hoptryckt utan texten jag skriver. Flera av mina inlägg ser ut som en tjock textmassa utan andningsuppehåll. Det går ju nästan inte att läsa utan att man storknar.

Ibland blir det dubbelt radavstånd men ibland jäklas Blogger och klämmer ihop texten mot min vilja. Då går jag in och redigerar. Drar ut texten och publicerar om. Lika illa igen.

Jag har inte uppfattat att det finns något system utan att slumpen avgör.
Normalt sett har jag ett milt sinnelag men nu är jag förbannad så det glöder. Ska jag inte kunna få texten som jag vill? Det värsta jag vet är när tingen jäklas med mig.

Vet någon vänlig själ därute hur det kommer sig att texten kläms ihop? Och hur skall jag kunna få det dubbla radavståndet VARJE gång jag vill det?

HJÄLP!!!

Uppdaterat
Nu blev det ju som jag ville. Knepigt....
Jag förstår inte hur det funkar.

4 kommentarer:

JULIEK sa...

Ja dette stør meg også. Jag har sett at første delen av mina innlegg der får jag en fin avstånd mellan raderna, men sista delen trycks teksten ihop og det blir faktisk svårt at lese om jag skriver mycke. Jætteirriterende, och det virker ju så slumpmessig, knurr......

Lilla B sa...

julie: Så det är inte bara jag som är drabbad.
Irriternde är bara förnamnet. Jag blir tvärilsken när det inte fungerar. Men vad hjälper det... :)

Anonym sa...

Allt sådant strul är anledningen till att jag bytte från Blogger till Blogsome. Blogger verkar göra lite som det vill med allt möjligt.

Lilla B sa...

ellis: Ja - om jag inte vore en sån bloggfegis så skulle jag kanske byta. Men jag känner mig inte hemma i allt trixande med tekniken.
Vilken magnifik bild du tagit från Stora Kumlan!