1 maj 2007

Tomatnatt

Mina innetomater fick bli utetomater igår. Ja, ute och ute. De fick flytta från fönsterbänken i sovrummet till växthuset. Bäddade in dem med fiberduk. Natten blev kall , det strök runt nollan, men inne i tomattältet var det +7 grader som kallast.

Bra!

Fiberdukstältet fungerade som tänkt.

De 15 paprikaplantorna gick jag ut med för en stund sen. Om jag lägger dubbla lager fiberduk på dem över natten klarar de också sig. Nu har jag bara basilikan kvar här inne.

Och så pelargonerna. Men de vill jag ha här inomhus och titta på ett tag till.

Väldigt skönt att tömma fönsterbänkarna på sålådor av allehanda fula slag.
Men fy vad mycket jord och skräp det ligger i fönstrena. Visste inte att jag drällt så mycket omkring mig.
Jaha - det blir väl bara att torka upp.

Alltid ska man roa sig....

Inga kommentarer: