6 maj 2007

Utan vett och sans

Jaha, då gjorde jag det igen.

Tog i alldeles för mycket. Nu är jag knappt rörlig längre. Det hälsosamma trädgårdsarbetet?
Jag är inte övertygad.

Varför känner jag inte efter i tid?
Varför lär jag mig aldrig?

Frågorna är väl i samma klass som:
Varför är glassen kall och Varför simmar sillen i havet.....

Och bara ett meddelande sen gårdagens kompostösande. I mitten av en vanlig öppen trädgårdskompost var jorden frusen.
Jo, det är sant!
Frusen!!
Jag fick hoppa på grepen för att bända loss bitar.

Än är det långt till vår, säger mor....

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir en vecka hemma i sängen nu då?

Lilla B sa...

slottsträdgårdsmästaren: Inte då. Jag ska upp om det så tar en timme. I morgon har jag samlat ihop folk från flera kommuner och ska hålla i trådarna på mötet. Det gäller att se jäkligt glad ut hur ont det än gör.
Får väl gnöla och ha mig när jag kommer hem. Så trivsamt det kommer att bli för dem därhemma :)

Lena sa...

Eländes elände, men jag tror att du är envis och går på rent "vres" som de säger här omkring. Lycka till i morgon och bit inte ihop så mycket att du måste använda bettskena :)

FO - 2 sa...

Det blir resultater av hardt arbeid... (:
God bedring med ryggen. (:

Lilla B sa...

panter: Det var ett bra ord, vres. Och det passar förträffligt in. Tack - det kommer nog att gå bra. Annars får det väl bli vreset igen....:)

Lilla B sa...

ida: Tack för godbättringhälsning!

Elisabet. sa...

Så trevligt att en kulen måndagmorgon få titta in här till dig!

Elisabet.

Lilla B sa...

elisabet: Du är så välkommen. Varmt och gott är det dessutom.

Anonym sa...

Hmm , känner igen det där med att man ska ge sig i tid.. men kan man det när man är envis som synden?? =) =)
Jag är lite likadan...nu är mina tomater också ute/ åsa

Lilla B sa...

åsa: Ja, det är svårt att säga att Nu är det nog. Det blir Ska bara lite till istället.