14 maj 2007

Fyllda dagar

Sprängfyllda med jobb. Inte sådant i växthuset utan det där andra.

Idag blev det ingen tid att plantera om några fler paprikor. Så fattigt det känns utan nån timme i växthusvärmen. Ju skitigare händerna blir desto renare blir hjärnan. Märklig förbindelse, det där.
Hann bara kika in till växterna. Riddarsporrarna i en återanvänd glassburk har grott till sist.
Äntligen.
Trodde ett tag att de gjort gemensam sak med gurkfröerna.

Jag gillar inte när fröer trilskas med mig.
Nej, det gör jag sannerligen inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, oj vad jag skrattar gott! "Det där andra"- jobbet, jag känner precis likadant, det riktiga jobbet är växterna :)

Det här är verkligen en blogg för mig! Tack

Anonym sa...

Är det inte typiskt att det är som mest att göra i trädgården när allt annat (jobb etc) också pockar på ens uppmärksamhet som mest! Vad har du för paprikor på gång? Här är fönstrena sprängfyllda med frösådda riddarsporrar - måste hinna med att flytta ut! :)

Lilla B sa...

marika: Hjärtligen välkommen! Roligt att höra att du känner likadant inför växterna.
Välkommen åter, får jag väl säga!

Lilla B sa...

karina a: Och alltid är det likadant. Sent på våren behöves man bäst i såväl trädgård som på vanliga jobbet.
Mina paprikor r alldeles okända - jag köpte en lång, röd mycket läcker en i vanliga matbutiken. Väntar med spänning för att se utfallet.
Här är det klent med riddare. Både till antal och storlek.

Lagers tabberas sa...

Jag har krolliljefrö som inte alls vill . nu går jag till grannen och tigger en planta. Och så saknar jag kejsarkrona också, månne har grannen en sådan också?
Kul att hitta hit.
Besök gärna mig och lämna kommentar - driver en matblogg med odlingsappendix och annat smått och gott,(mest thaimat).
Hälsningar

Tabberaset

Lilla B sa...

lagers tabberas: Välkommen hit! Tiggeri hos grannen kan löna sig Jag fick spinn, jag....
Visst ska jag titta in till din blogg!